#roadtriptobaltics sau despre 12 zile, 6000 KM si 11 orase! #vilnius

v13

Cum Lublin a fost, negresit, pus ca nuca in perete, multumita experientei din Belarus, ne-am continuat drumul spre Vilnius! Drumul prin Polonia a fost foarte frumos, satele lor par desprinse din povesti, cu casute cu arhitectura aparte, campuri pline de verdeata si drumuri foarte bune. Putem spune ca drumul pana la Vilnius a fost o placere. Si, mai ales, o noutate, la prima granita dintre doua state membre Schengen. Recunosc ca nu mai trecusem, pana acum, cu masina, o granita de genul acesta si, cateva secunde, mintea mea a fost blocata de faptul ca n-am pierdut o ora in vama, n-am aratat pasapoartele de 3 ori si n-am raspuns la nicio intrebare. Civilizat.

Vilnius – o poveste !

v5

Ce pot s ava spun despre acest oras este ca are ceva aparte. Are o frumusete unica. Este minunat! Nu stiu daca am trait prea multe ciudatenii in prea scurt timp sau doar mi-a placut mie foarte mult, insa in Vilnius m-as intoarce oricand!

v7

Desi capitala a Lituaniei, orasul este micut si pare, mai degraba, un loc in care timpul trece mai greu, oamenii sunt foarte relaxati si foarte aranjati! Catedrala, unul dintre putinele locuri pe care le-am vizitat, impunatoare, dar candida ca o printesa protectoare a pietei a fost viewpoint-ul nostru pentru cea mai frumoasa poza la apus.

Cum am ajuns destul de tarziu in oras si eram infometati, nu am avut foarte mult timp la dispozitie sa cautam obiective turistice, insa a durat jumatate de ora sa dam o tura de Centru Vechi si sa luam pulsul orasului. Multe terase si baruri, multi oameni iesiti la plimbarea de seara, terase pline, ospatari foarte amabili si gata sa iti satisfaca curiozitatile in materie culinara.

Ce am inteles despre Vilnius este ca are un aer aparte, de oras vechi si isi merita, cu prisosinta, includerea in patrimoniul Unesco. Daca nu ma insel, are chiar cel mai are Oras Vechi din Europa de Est si, cu siguranta, isi poarta cu mandrie amprenta istoriei.

Daca ar fi sa recomand Vilnius pentru ceva, as face-o pentru aerul de liniste si relaxare pe care ti-l da, pentru calmitatea oamenilor si pentru cea mai buna supa din Univers.

v8

Nu am mancat in viata mea o supa mai buna. Supa lituaniana!

Cum sa va explic … supa asta e #anotherlevel! Cumva rece, cruda, as zice, cu legume taiate extrem de subtire si o combinatie de sfecla cu smantana, un deliciu! N-as fi zis ca mi-ar placea asa ceva, insa a fost extrema.

Ar fi cateva lucruri de punctat in Vilnius si va las cateva dovezi ‘’capturate’’, ca sa puteti decide daca Vilnius este pe lista de #sightstosee in viitor. Personal, l-as mai vizita, ceva mai pe indelete, intr-un alt roadtrip prin tarile baltice.

v6

So, nu va asteptati la conditii excelente din punct de vedere al cazarii. Si, din cate am vazut noi pe Booking, exista cam doua tipuri de oferte de cazare, hoteluri de lux si hoteluri average. Noi am ales unul normal, ca in majoritatea locurilor in care am ramas o singura noapte, pentru ca nu ar fi facut sens sa fie altfel, avand in vedere cele sase – sapte ore de somn, maxim. Curat, dar nu foarte, mic dejun average, insa personal politicos si check-in non-stop.

v3

Cu drag, pana la urmatoarea oprire din acest roadtrip,

Ra Lu ❤

Publicat de

File de viata! Povesti despre oameni reali! Iubiri impartasite! Sau nu! Lectii! Asumari! Prin viata noastra trec oameni! Unii raman, altii nu! Cei care raman sunt aici! Si tot aici sunt, mai ales, cei care nu raman! Keep it real, babe! 😉